Меню

Космос разработка урока английского языка

Конспект урока английского языка в 3 классе по теме «Cosmos».
методическая разработка по английскому языку (8 класс) по теме

План открытого урока в 3 классе на тему «Космос».

Скачать:

Вложение Размер
kosmoskonspekt_uroka.doc 46.5 КБ
kosmos.ppt 2.25 МБ

Предварительный просмотр:

Деятельность учителя и учащихся.

I. Организация начала урока.

III.Постановка целей и задач.

IV.Изучение нового материала.

1.Беседа о космосе.

2. Изучение новой лексики.

5.Говорим о знаменитостях.

6. «Гагарин» в Лондоне.

VI.Информация о дом.задании.

— Good morning, pupils. I’m glad to see you, sit down please.

T: How are you today?

P 1 : I’ fine, thank you. How are you today?

P 2 : I’m so-so, thank you.

Well, look at the screen. There is a poem on it. First I read and you listen to me very attentively [слайд 1]:

Here are nine planets that we know.

Round and round the Sun they go.

Mercury, Venus, Earth and Mars,

These are the planets near our star.

Jupiter, Saturn, Uranus, too.

Neptune, Pluto, we can’t see you.

Here are nine planets that we know.

Round and round the Sun they go.

— Now please read it all together after me by one line. Very well. Now, one by one by one line, begin please. Great! So, let’s try to translate this poem. Try to guess now what is the theme of our lesson?

— Cosmos, planets, cosmonaut…

-Yes, you are right! The theme of our lesson is “Cosmos” [слайд 2].

Today we’ll speak about cosmos, planets, and famous people, learn new words and watch an interesting video.

-Какие ассоциации у вас вызывает слово «космос»? Что вы представляете, когда слышите это слово?

-Планеты, ракеты, звезды, небо, Гагарин…

-You are quite right. First, let’s meet with planets. How many planets are there in the cosmos?

-You are right! Now let’s remember them in Russian.

-Меркурий, Венера, Земля, Марс, Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон.

-Now look at these names in English (карточки с названиями планет на английском языке). Let’s read them all together after me:

Planets [pl nits]-планеты:

1. Mercury [mз:kjuri]-Меркурий

2. Venus [vi:n s]-Венера

3. Earth [з: ]-Земля

5. Jupiter [ u:pit ]-Юпитер

6. Saturn [s t n]-Сатурн

7. Uranus [ju ’rein s]-Уран

8. Neptune [n :ptun]-Нептун

9. Pluto [plu:t u]-Плутон

Now let’s read them by one row after me. Well done! Please, rewrite these words in your dictionaries.

— There are more new words and interesting pictures on the screen, look there please [слайды 3-5]. What is on these pictures? What is it?

-Planet, comet, sun, cosmonaut, star…

-Yes, you are right Let’s read these words all together after me.

Are you tired? Let’s have a rest, stand up please and sing a song “Clap your hands”[слайд 6]:

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Stamp, stamp, stamp your feet,

Stamp your feet together.

Touch, touch, touch your ears,

Touch your ears together.

Touch, touch, touch your cheek,

Touch your cheek together.

Shake, shake, shake your hands,

Shake your hands together.

Smile, smile at your friend,

Let us smile together!

Now look at the blackboard. There are your pictures about cosmos. We’ll see how you image cosmos. I offer you to choose 3 the most beautiful and interesting pictures for I put an excellent mark to the author.

(Дети обсуждают, выбирают 3 лучших рисунка).

-Now let’s remember people or animals that played an important role in the history of space technology and exploration.

-Гагарин, Королев, Белка и Стрелка…

-You are right! Look at the screen, there are some pictures and names on it, let’s speak about them [слайды 7-13]. Who are these people? Do you know who the first woman in cosmos was? А вы знали, что Гагарин бывал на родине языка, который мы с вами изучаем? Он даже был приглашен на ужин к английской королеве!

Now I offer you to watch an interesting film about Gagarin and England. Watch and listen very attentively [слайд 14].

-Did you like the film?

-Yes, we did./No, we didn’t.

-What is this video about?

-About the monument.

(Задаю несколько вопросов на понимание просмотренного видео)

So, what did you like in our today’s lesson? What new things did you know? Now I want to put you marks.(Выставляю оценки за работу на уроке)

Please, open your record books and write down the home task. Your home task will be to learn the names of the planets by heart.

Thank you for the lesson. The lesson is over, good bye!

Источник

Методическая разработка урока по английскому языку: » Жизнь в космосе»
методическая разработка по английскому языку (9 класс)

Цель данного урока: освоение во всех видах речевой деятельности лексических единиц темы; развитие навыков всех видов речевой деятельности, навыков продуктивного письма, чтения; воспитание культуры общения.

Скачать:

Вложение Размер
Методическая разработка урока по английскому языку: «Жизнь в космосе» 18.25 КБ

Предварительный просмотр:

Методологическая разработка урока по английскому для

9 класса преподавателя английского языка ГБОУ СОШ № 140

Кузьминой Анны Валерьевны

Тема: Жизнь в космосе.

Цели: освоение во всех видах речевой деятельности лексических единиц темы; развитие навыков всех видов речевой деятельности, навыков продуктивного письма, чтения; воспитание культуры общения.

Оборудование: учебник, словарь, тетрадь, картинки, связанные с космосом

Тип урока: урок развития навыков чтения и изучения нового лексического материала.

Продолжительность : 45 минут

I. Вступительная часть урока.

1. Организационный момент и приветствие.

2. Введение темы модуля.

Life & Living – обсуждение возможных русских эквивалентов: образ жизни, жизнь во всём её многообразии, стили жизни. Попросить учащихся бъяснить по-английски, что означает название: I think the title means how we live our

lives and where we live. We will probably learn about life in different homes, neighbourhoods and families.

3. Вводная беседа по теме урока.

Would you like to live in space? Why do you think so?

Сообщение темы и целей урока.

4. Введение новых ЛЕ к уроку, запись их в словари.

II. Основная часть урока.

Повторение изученных и введение новых слов по теме «Жилище, дом»; мотивировать учащихся на работу по теме.

I live in a block of flats, on the 5th floor, in the suburbs. There’s a basement in my house, but no attic. My neighbourhood is crowded but a mile away there is a wonderful park.

Обратить внимание учащихся на рамку Study Skills, описывающую графические схемы как приём запоминания тематического вокабуляра и его расширения. Мотивируйте учащихся на расширение – дополнение предложенной схемы, используя изученную ранее лексику.

types: flat, semi-detached, villa;

rooms: living room, kitchen, bathroom, dining room, bedroom;

outside features: garage, garden, patio, balcony;

appliances: cooker, fridge, washing machine, microwave; furniture: dining table, chairs, bed, bookcase, desk

Повторение изученных и введение новых слов по теме «Жилище, дом»; развитие умений монологической речи (описание).

I live in a detached house. There are six rooms in it. There are two bedrooms and a bathroom on the first floor. The kitchen, the living room and the dining room are on the ground floor. In the bedrooms there are beds, a wardrobe and desks.

There is a guest room on the ground floor with a bathroom. In the living room, we have an armchair, a sofa and a TV. We prefer pastel colours: beige, light pink and yellow in the wallpaper and furniture. In the kitchen, we have all necessary appliances: a cooker, a fridge, a dishwasher and a microwave. Outside there is a drive and a garden. The drive leads to the underground garage for two cars. My grandparents are keen on gardening, so you can see beautiful flowerbeds.

Развитие умений прогнозирования содержания текста по заголовку и иллюстрациям; развитие умений ознакомительного чтения.

I think living on a space station would be weird. There would be no gravity and so you would have to stop yourself and other things floating away. Etc.

Развитие умений ознакомительного чтения.

Ключи: 1 F 2 D 3 C 4 E 5 A

1 At Home in the Sky; 2 Exercise is Important; 3 There’s Even Housework in Space; 4 On The Wall; 5 No Place Like Home

Развитие умений изучающего чтения; развитие языковой догадки; развитие умения работать с синонимами и дефинициями.

giant – huge; residents – inhabitants; working out – exercising; lack – shortage; strap – fasten; bumping into – hitting; presses against – touches; block out – shut out; orbiting – going round; stare – look at for a long time

Повторение изученных и введение новых слов по теме «Космос»; развитие умений монологического высказывания (изложение фрагментов содержания прочитанного).

Ключи: 1 airless; 2 space; 3 lack; 4 sleeping; 5 zero; 6 vacuum; 7 soft; 8 household; 9 pitch; 10 do

1 The astronauts travel through airless space. 2 Life is not easy on the International Space Station. 3 Lack of gravity means things can float around in the spacecraft. 4 Astronauts have to strap their sleeping bags to the wall. 5 Zero gravity makes muscles go soft. 6 The astronauts keep themselves clean with a vacuum hose.

7 Their muscles go soft in space, so they have to exercise regularly. 8 Even on ISS, they still have to do household chores. 9 The station is the size of a football pitch. 10 Astronauts spend a lot of time doing experiments.

Повторение изученных и введение новых слов по теме «Домашние обязанности»; развитие умений монологического высказывания (сообщение с переносом на личный опыт).

1 keep; 2 do; 3 make; 4 take; 5 mop; 6 wash; 7 hang out; 8 dust

I always keep my room tidy and make my bed. I often do the washing-up though I don’t like doing it. Sometimes I take out the rubbish or dust the furniture. I never wash the clothes or hang out the washing. My mother does that. Occasionally I help to make breakfast. Best of all I like walking my dog in the evening. I don’t mind helping at home as we all share the chores.

a) Развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос) – ролевая игра-интервью (корреспонденты — астронавты).

B: . have food packets and a special tray that we strap to our legs so the food doesn’t float away.

A: Where do you sleep?

B: We don’t have bedrooms but we need to strap ourselves to the walls so we don’t bump into things in the station. We also have to cover our eyes to block out the sun as it rises and sets every 45 minutes. We do, however, sleep very well in space.

A: Do you have to do any chores in the station to keep it clean?

B: There are a lot of household chores to do on the station. Bacteria grow rapidly in zero gravity so we have to clean the station every day. It’s a big job as the station is very large. The good thing is we don’t have to do the washing-up or wash

A: Do you have any free time? What do you do? Etc.

b) Развитие умений письменного высказывания (выписки из текста).

1 I was impressed with how astronauts sleep in space. It’s amazing that the sun sets and rises every 45 minutes. 2 I also liked that they have to exercise as their muscles don’t work in zero gravity.3 I think it is very interesting that the astronauts

have to clean the station every day as bacteria grow so fast in space.

c) Развитие умений диалогической речи (диалог-обмен мнениями).

A: I would like to live in space. It would be fun to float around in zero gravity.

B: I wouldn’t want to live in space. Everything is difficult to do in zero gravity. Also, there is too much cleaning to do on the station. I think it would be very tiring.

A: I don’t mind doing the chores and the view of Earth and the sun rising and setting every 45 minutes would be amazing.

B: I think I would miss living on Earth. It would get boring floating all the time.

A: Maybe, but then there would be so many things to do. Etc.

Развитие умений продуктивного письма (написание листовки с инструкциями). Предполагаемый ответ:

You don’t have to sleep in a sleeping bag or strap yourself down for the night. Just lift up the covers on the bed and get in between the sheets to sleep.

You’ll love being able to have a hot shower without a vacuum hose. You can relax under the water spray and none of the droplets will float away. You don’t have to exercise for two hours a day to keep your muscles from going soft. Have a break and relax a bit by only doing some light exercise instead of the more strenuous workouts you are used to! You’ll have to tidy up after yourselves though and that means doing the chores like the washing-up and putting your rubbish in the bin. Your free time can be spent any way you like but you’ll probably want to spend as much time outdoors as you can rather than being stuck indoors all the time. Enjoy your stay on Earth!
III. Заключительная часть урока.

Итог урока: Рефлексия освоенного: что нового обучающиеся узнали на уроке (лексика, грамматические структуры, полезные фразы), что научились делать.

Домашнее задание: Сообщение о жизни астронавтов в космосе, 80-100 слов.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Кейс- метод, может быть успешно использован на занятиях по иностранному языку, поскольку данный метод комплексный и содержит все виды речевой деятельности: чтение, говорение, письмо, аудирование. У об.

Люди любят путешествовать. Маршруты и способы путешествий зависят от личных интересов людей и их бюджета. Вы можете отправиться в путешествие самолётом, поездом или на корабле. У каждого из этих.

Данный урок можно провести в 7-8 классе, он составлен к учебнику М.З. Биболетовой «Английский с удовольствием 7» (“Enjoy English 7”).

Урок по теме: «Образование и использование времен в английском языке» по УМК Кауфман К.И., Кауфман М.Ю. «Счастливый английский. ру/ Happy English.ru» для 10 класса общеобразовательных учреждений. Обни.

Методическая разработка урока по английскому языку «Happy English!» разработана к УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Английский язык. Rainbow English» 3 класс. Целью урока являет.

Данная разработка может быть использована при проведении открытого урока с использованием ЭОР.

Данная раработка содержит презентацию и может быть использована на открытом уроке.

Источник

Читайте также:  Космос начинается с земли кто сказал
Adblock
detector