Проект космос по английский
Outer Space / Космос
The universe is huge. Scientists say it continues to expand. There are plenty of galaxies in the universe. Our solar system is located in the Milky Way galaxy.
Eight planets revolve around the Sun, including our Earth. The moon is a satellite of the earth. Previously nine objects were considered planets. But in 2006 scientists decided that Pluto did not meet the definition of a planet. It is now considered a dwarf planet.
Space exploration is very important for the future of our civilization. The processes in space affect our planet. When people knew nothing about space, they didn’t even understand what caused solar eclipses.
There are objects such as comets and asteroids in outer space. They are a potential danger. The collision of a massive object with the Earth can be a real disaster.
People have been dreaming of other planets colonization for a long time. So far, humans managed only going to the moon. But technology is constantly improving. Scientists from different countries conduct research on orbital stations.
No one knows for sure if there are habitable planets like Earth somewhere in the universe. So far, we can only guess.
Вселенная огромна. Ученые говорят, что она продолжает расширяться. Во вселенной есть множество галактик. Наша солнечная система находится в галактике Млечный Путь.
Вокруг Солнца вращаются 8 планет, среди которых наша Земля. Луна — это спутник земли. Ранее считалось, что планет девять. Но в 2006 году ученые решили, что Плутон не соответствует определению планеты. Теперь он считается карликовой планетой.
Изучение космоса очень важно для будущего нашей цивилизации. Процессы, происходящие в космосе, влияют на нашу планету. Когда люди ничего не знали о космосе, они даже не понимали, из-за чего происходят солнечные затмения.
В космосе есть такие объекты как кометы и астероиды. Они представляют потенциальную опасность. Столкновение массивного объекта с Землей может стать настоящей катастрофой.
Люди давно мечтают о колонизации других планет. Пока что, людям удалось побывать только на Луне. Но технологии постоянно совершенствуются. Ученые из разных стран мира проводят исследования на орбитальных станциях.
Никто точно не знает, есть ли где-то во вселенной обитаемые планеты, подобные Земле. Пока мы можем только гадать.
Источник
Charming space
проект по английскому языку (8 класс) по теме
Урок-проект по теме:»Космос» для 8-11 классов
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
charming_space.pptx | 1.84 МБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Charming Space Charming Space
Content Europe…………………………3 Titanium………………………5 Quiz……….7
Europe Astronomers came to conclusion that under the big layer of ice that covers sputnik of Jupiter — Europe there is an ocean of water that is rich of oxygen. If there was a life in this ocean, millions tonnes of fish could live there because of this oxygen. However, there is no speaking about some complex life forms yet. Scientists tell that last researches of the ocean on Europe showed that there are all factors to beginning of life in this enormous pool.
Fill in the gaps with correct words. Use the words below. Astronomers came to ________that under the big ____ of ice that covers sputnik of Jupiter — Europe there is an _____ of water that is rich of oxygen. If there was a ____ in this ocean millions tonnes of fish could live there because of this _____. However, there is no speaking about some ______ life forms yet. Scientists tell that last ________ of the ocean on Europe show that there are all factors to beginning of life in this _______ pool. enormous oxygen layer ocean researches conclusion life complex conclusion layer ocean life oxygen complex researches enormous
Titanium Titanium — the first satellite ( спутник ) of Saturn, which was discovered by people . Titanium’s surface ( поверхность ) is composed of ice. There are some Kriovulcans and methane ( метановые ) lakes . The atmosphere is made from nitrogen ( азот ), methane and ethane. The pressure of Titan is bigger then pressure of the Earh . The temperature is about -170 degrees. Despite the low temperature, there is a possibility of the availability ( наличие ) of simple life forms in underground reservoirs ( водоемы ), where conditions could be more comfortable then on the surface.
Choose True (T), False (F) or Not Mentioned (NM). 1. Titanium — the fifth satellite of Saturn, which was discovered by people . 2. Titanium’s surface is composed of ice. 3. Titanium’s atmosphere is very dense . 4. There are a lot of water lakes on it. 5. There is a possibility of the availability of simple life forms .
Quiz! 1. What animals first flew in space and survive? 2 . What planet is the largest in the Solar system? 3 . How many planets are there in the solar system? 4 . What planet is the closest to the Sun ? 5 . How old is the solar system? 6 . Which star is in the center of the solar system ? 7. Which planet in the Solar system is the coldest? 8. Which planet in the Solar system is the hottest ? 9. Who said: “ The infinity isn’t a limit!” 7
10. What’s the name of this constellation ( созвездие )? 8
11. What is the title of the movie? 9
The presentation is made by: Garatov Makhmud Abramenko Polina Adadurova Tatiana Reshetova Maria Information sources: http ://www.factroom.ru/facts/19768 http://ru.m.wikipedia.org/wiki/ Титан_(спутник ) http:// astronomy.net.ua/articles/1959-okean-na-sputnike-jupitera-evrope-ochen-bogat.html http://astro.uni-altai.ru/SolarSys/FAQ.html 10
11 Thanks for your attention!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Викторина по теме «Космос» (Space) на английском языке расчитана на учащихся, прявляющих особый интерес к изучению английского языка и желающих проверить свои знания в области астрономии.
Classroom Activities «Space Day».
Данная программа может использоваться в преподавании элективных профильных курсов английского языка в 10-11 классах общеобразовательных школ и гимназиях с углубленным изучением иностранных языко.
Это разработка урока для 8 класса по УМК Биболтеова М.З. «Enjoy English 8». Тема разаботки: «Что ты знаешь о космосе.
Конспект урока с раздаточным материалом к дню космонавтики.
Приложение к проекту-презентации «Charming space».
Источник
Space
презентация к уроку по английскому языку (6, 7, 8, 9, 10, 11 класс) на тему
Презентация по теме «Космос». Может быть полезна учителям английского языка как в качестве разминки, так и в дополнение к основной учебной программе! Скоро день космонавтики.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kosmos_avtosohranennyy.pptx | 1.26 МБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
CLUSTER U niverse
Galaxy The Milky Way Axial tilt Yellow dwarf The Moon Moons Satellite Cluster of stars Orbit Sun/ Moon eclipse Asteroid belt UFO Alien Asteroid Млечный путь Орбита Скопление звезд Галактика Наклон земной оси Пояс астероидов Солнечное/лунное затмение Желтый карлик НЛО Луна Пришелец Астероид Спутник (планеты) Искусственный спутник
What planets do you know?
What planets do you know? What is the smallest \the biggest planet of the Solar System? Mercury Mars Saturn Pluto Venus
How much time does it take for a planet to go around the Sun? Planet of the Solar System: Time: Mercury 88 days Venus 225 days Earth 365 days Mars 687 days Jupiter 12 years Saturn 29 years Uranus 84 years Neptune 165 years Pluto 248 years
Diameters of the Solar System planets: Planet of the Solar System: Diameter: Mercury 4900 km Venus 12000 km Earth 12800 km Mars 6800km Jupiter 143000 km Saturn 120000 km Uranus 52000 km Neptune 49000 km Pluto 3000 km
What is the average temperature on sunny side? (It’s … degrees above\below zero on the Celsius scale on the sunny side of …) Planet of the Solar System: Average temperature on sunny side: Mercury 350 Venus 480 Earth 20 Mars 0 Jupiter 150 Saturn — 190 Uranus — 220 Neptune — 240 Pluto -240
IDIOMS AND SET EXPRESSIONS MATCH: Starry-eyed Быть на седьмом небе It’s not rocket science Требовать невозможного Under the sun Это намного проще, чем кажется To be over the moon Ставить перед собой амбициозные цели The sky is the limit Витающий в облаках, не от мира сего To reach for the stars/ moon Нет предела совершенству To ask/cry for the moon На этом свете, под солнцем
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Викторина по теме «Космос» (Space) на английском языке расчитана на учащихся, прявляющих особый интерес к изучению английского языка и желающих проверить свои знания в области астрономии.
Classroom Activities «Space Day».
Данная программа может использоваться в преподавании элективных профильных курсов английского языка в 10-11 классах общеобразовательных школ и гимназиях с углубленным изучением иностранных языко.
Это разработка урока для 8 класса по УМК Биболтеова М.З. «Enjoy English 8». Тема разаботки: «Что ты знаешь о космосе.
Конспект урока с раздаточным материалом к дню космонавтики.
Этот проект по английскому языку для учащихся 6 классов, предназначен для закрепления пройденой лексики : Одежда, Внешность человека, Поведение, Характер. Научить самостоятельно работать, развить.
Цель урока: усвоение умений самостоятельно в комплексе применять знания, умения и навыки, осуществлять их перенос в новые условия.
Источник
Space
Сочинение на тему «Космос» на английском языке с переводом на русский язык
Space
Космос
Space, or outer space, is the void existed between celestial bodies. That void is not completely empty. It also contains a low density of some particles, especially, hydrogen, electromagnetic radiation and interstellar medium. Scientists argue where the boundary between the atmosphere of the Earth and the space is because the density of the atmosphere decreases gradually as the altitude increases.
Космос, или космическое пространство, – пустота, существующая между небесными телами. Это пространство не является полностью пустым. Оно также содержит низкую плотность некоторых частиц, особенно водорода, электромагнитное излучение и межзвездную среду. Ученые спорят, где находится граница между атмосферой Земли и космосом. Дело в том, что плотность атмосферы постепенно уменьшается по мере увеличения высоты.
There are many space secrets. Many things concerning the space are not known or not studied. Anyway, modern people, especially scientists and astronauts, do their best to study the space. Yuri Gagarin was the first human to journey into outer space. His spacecraft completed the Earth orbit on the 12th of April in 1961. After that in 1969 the spacecraft “Apolo-11” landed humans on the Moon. Nowadays the International Space Station works in low Earth orbit.
Существует множество загадок, связанных с космосом. Многие вещи, относящиеся к космосу, до сих пор неизвестны или не изучены. Во всяком случае, современные люди, особенно ученые и астронавты, делают все возможное, чтобы изучить космос. Юрий Гагарин был первым человеком, который отправился в космос. Он совершил орбитальный космический полет 12 апреля 1961 года. После этого в 1969 году космический корабль «Аполлон-11» высадил людей на Луну. В настоящее время Международная космическая станция работает на орбите.
One of the problems concerning the work of the astronauts is safety. First of all, it is the threat of orbital debris. It containing different objects such as spent rocket stages, different materials, defunct satellites and so on. One more problem is radiation. An astronaut in the space experiences the dose of radiation per day which a human on the Earth experiences per year.
Одна из проблем, касающихся работы космонавтов, – безопасность. Прежде всего, это угроза орбитального мусора. Он содержит различные объекты, такие как отработанные ступени ракеты, различные материалы, выведенные из эксплуатации спутники и т.д. Еще одна проблема – радиация. Космонавт в космосе в день подвергается такой дозе радиации, которой человек на Земле подвергается в год.
People are always interested in the theme of the space. Some people think about extraterrestrial civilizations. Other people just enjoy looking at the night sky and the stars. The space is one of the main themes in literature, film industry and even music industry.
Людей всегда интересует тема космоса. Некоторые люди думают о внеземных цивилизациях. Другие люди просто любят смотреть на ночное небо и звезды. Космос является одной из главных тем в литературе, киноиндустрии и даже в музыке.
Источник
Презентация по английскому языку на тему :»Космос»
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kosmos_0.ppt | 2.92 МБ |
leksika.doc | 21.5 КБ |
kosmoskonspekt_uroka.doc | 49.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Let`s repeat all together [ʌ] jump, run, mother [k] black, Nick, cockerel [æ] cat, Ann, family [w] we, one, what [ai] five, my, nine [e] seven, tennis, red
1.cosmos 2.sun 3.star
4.cosmonaut 5.comet 6.planet
8.sputnik 7.satellite 9.moon
Сергей Павлович Королев
Гагарин Юрий Алексеевич
Нил Армстронг (Neil Armstrong)
Хелен Патрисия Шерман (Helen Patricia Sharman)
Предварительный просмотр:
Детки обожают эту тему. Почему бы не учить английский на примере полезных и интересных тем, как эта!
PLANETS (ПЛЭНЭТС) ПЛАНЕТЫ
SOLAR SYSTEM (СОЛАР СИСТЭМ) СОЛНЕЧНАЯ СИСТЕМА
SATELLITE (СЭТЭЛАЙТ) СПУТНИК = moon (МУН) СПУТНИК
THE MOON ( ЗЭ МУН) ЛУНА (Если с большой буквы, то это наша Луна).
RINGS (РЫНГС) КОЛЬЦА
THE SUN (ЗЭ САН) СОЛНЦЕ
Названия планет по мере их близости к Солнцу (самая первая планета ближе всего к Солнцу):
MERCURY (МЭРКУРИ) МЕРКУРИЙ
VENUS (ВИНЭС) ВЕНЕРА
EARTH (ЕРС) ЗЕМЛЯ
JUPITER (ДЖУПИТЭ) ЮПИТЕР
SATURN (СЭТУРН) САТУРН
URANUS (ЮРЭНУС) УРАН
NEPTUNE (НЕПТУН) НЕПТУН
—-
PLUTO (ПЛУТОУ) ПЛУТОН (является карликовой планетой DWARF PLANET (ДВАРФ ПЛЭНЭТ))
Предварительный просмотр:
Деятельность учителя и учащихся.
I. Организация начала урока.
III.Постановка целей и задач.
IV.Изучение нового материала.
1.Беседа о космосе.
2. Изучение новой лексики.
5.Говорим о знаменитостях.
6. «Гагарин» в Лондоне.
VI.Информация о дом.задании.
— Good morning, pupils. I’m glad to see you, sit down please.
T: How are you today?
P 1 : I’ fine, thank you. How are you today?
P 2 : I’m so-so, thank you.
Well, look at the screen. There is a poem on it. First I read and you listen to me very attentively [слайд 1]:
Here are nine planets that we know.
Round and round the Sun they go.
Mercury, Venus, Earth and Mars,
These are the planets near our star.
Jupiter, Saturn, Uranus, too.
Neptune, Pluto, we can’t see you.
Here are nine planets that we know.
Round and round the Sun they go.
— Now please read it all together after me by one line. Very well. Now, one by one by one line, begin please. Great! So, let’s try to translate this poem. Try to guess now what is the theme of our lesson?
— Cosmos, planets, cosmonaut…
-Yes, you are right! The theme of our lesson is “Cosmos” [слайд 2].
Today we’ll speak about cosmos, planets, and famous people, learn new words and watch an interesting video.
-Какие ассоциации у вас вызывает слово «космос»? Что вы представляете, когда слышите это слово?
-Планеты, ракеты, звезды, небо, Гагарин…
-You are quite right. First, let’s meet with planets. How many planets are there in the cosmos?
-You are right! Now let’s remember them in Russian.
-Меркурий, Венера, Земля, Марс, Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон.
-Now look at these names in English (карточки с названиями планет на английском языке). Let’s read them all together after me:
Planets [pl nits]-планеты:
1. Mercury [mз:kjuri]-Меркурий
2. Venus [vi:n s]-Венера
3. Earth [з: ]-Земля
5. Jupiter [ u:pit
]-Юпитер
6. Saturn [s t
n]-Сатурн
7. Uranus [ju ’rein
s]-Уран
8. Neptune [n :ptun]-Нептун
9. Pluto [plu:t u]-Плутон
Now let’s read them after me. Well done! Try to guess what the names of these planets are…. (ученики самостоятельно называют планеты…)
Please, rewrite these words in your dictionaries.
— There are more new words and interesting pictures on the screen, look there please [слайды 3-5]. What is it?
-Planet, comet, sun, cosmonaut, star…
-Yes, you are right Let’s read these words all together after me.
Are you tired? Let’s have a rest, stand up please and sing a song “Clap your hands”[слайд 6]:
Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Touch, touch, touch your ears,
Touch your ears together.
Touch, touch, touch your cheek,
Touch your cheek together.
Shake, shake, shake your hands,
Shake your hands together.
Smile, smile at your friend,
Let us smile together!
Now look at the blackboard. There are your pictures about cosmos. We’ll see how you image cosmos. I offer you to choose 3 the most beautiful and interesting pictures for I put an excellent mark to the author.
(Дети обсуждают, выбирают 3 лучших рисунка).
-Now let’s remember people or animals that played an important role in the history of space technology and exploration.
-Гагарин, Королев, Белка и Стрелка…
-You are right! Look at the screen, there are some pictures and names on it, let’s speak about them [слайды 7-13]. Who are these people? Do you know who the first woman in cosmos was? А вы знали, что Гагарин бывал на родине языка, который мы с вами изучаем? Он даже был приглашен на ужин к английской королеве!
Now I offer you to watch an interesting film about Gagarin and England. Watch and listen very attentively [слайд 14].
-Did you like the film?
-Yes, we did./No, we didn’t.
-What is this video about?
-About the monument.
(Задаю несколько вопросов на понимание просмотренного видео)
So, what did you like in our today’s lesson? What new things did you know? Now I want to put you marks.(Выставляю оценки за работу на уроке)
Please, open your record books and write down the home task. Your home task will be to learn the names of the planets by heart.
Thank you for the lesson. The lesson is over, good bye!
Источник